Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing som er den universelle frasen, er omfattende. Det favner alt fra tekst, bilder eller video som skal publiseres på nettsider, i SoMe eller aviser. Det kan dreie seg om pressemeldinger, artikler, flyers, reklamefilmer eller manus.
Selv om det er omfattende, så handler innholdsmarkedsføring til syvende og sist om én ting: Å skape og distribuere verdifullt, relevant og konsistent innhold som engasjerer, tiltrekker, informerer og konverterer.
Vi i Hubro Digital har lang erfaring med å lage innhold til ulike plattformer. Vi har høy kunnskap med å tilpasse innholdet etter behov og målgruppe, og selvfølgelig i tråd med våre kunders merkevare. Og dersom det handler om innhold til nettsider, jobber vi med å skape tekster som gjør at nettsidene blir mer synlig i den digitale jungelen.
I tillegg til å lage tilpasset og optimalisert innhold, så kan vi også rådgi.
Innsikten vi får gjennom analyser, gjør at vi kan hjelpe kunden med vinkling av innhold, finne innhold som bør utvikles for synlighet, budskap, i tillegg til hvilke plattformer innholdet bør distriubueres på.
Innholdsmarkedsføring kan inkludere tekst i alle formater, video, bannere på nettsider og bilder på ulike plattformer.
Skal du nå målgruppen gjennom annonser eller få nettsiden mer synlig, er teksten et nøkkelkomponent. Den skal presenteres attraktivt, være interessant for målgruppen, i tillegg til at formen og tonen skal passe merkevaren din. Sist, men ikke minst, innholdet skal være informativ og gi verdi, uansett format.
I Hubro Digital jobber vi tett med våre kunder for å skape innhold som passer dem, målgruppen deres og som fungerer på de ulike plattformene. Samarbeidet med kundene er noe av det viktigste når innhold skal skapes, det kvalitetssikrer rett innhold og riktige plattformer.
Vi jobber også med innholdsstrategier. En effektiv innholdsstrategi starter med planlegging, og helst opp mot en markedsplan eller et årshjul. På den måten sørger man for at innholdet har en rød tråd når det tas ut i ulike former på ulike plattformer.
Gjennom å analysere målgruppene og identifisere deres behov og interesser, sikrer vi målrettet og effektivt innhold.
Det er mer arbeid i innhold enn å publisere et bilde eller skrive en tekst på en nettside eller sosiale medier. Innholdet du lager skal engasjere og gi målgruppen din innsikt eller kunnskap. Det skal passe til plattformen du velger og det skal passe merkevaren din og din tone of voice.
Uten engasjerende innhold vil du gå glipp av mye. De fleste hopper over innhold som ikke er tilpasset interessene. Det viktigste er at innholdet treffer målgruppen din og at målgruppen din setter pris på det.
Hubro Digital jobber mye med tilpasset innhold, og vi lager innhold for våre kunders kunder, enten det er artikler, annonser, blogginnlegg, pressemeldigner, SoMe-publiseringer og mye mye mer.
For video og foto har vi gode samarbeidspartnere og manusforfattere tilgjengelig, slik at vi kan sikre våre kunder det innholdet de har behov for i form av det visuelle.
Innholdet blir tilpasset kanalene de skal distribueres på.
All tekst vi lager til digitale flater, er optimalisert for søkemotorer.
Vi bruker nøkkelordstrategier, lenkebygging og tekniske SEO for å forbedre din nettsides rangering og øke organisk trafikk.
Når det gjelder tekst og innhold til nettsider eller Google betalt søk, sikrer vi også at innholdet samsvarer med brukernes søkeintensjoner, noe som øker kvaliteten på trafikken og dermed gir flere konverteringer.
Er du klar for å starte en innholdsreise? Snakk med oss, da vel.
Besøksadresse
Nedre Storgate 15-17B,
3015 Drammen
Christian Krohgs gate 2,
0186 Oslo Norge